Το Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΤΕΠΑΕ) άρχισε να λειτουργεί από το ακαδημαϊκό έτος 1984-85 (έως το 2000 υπό την ονομασία «Τμήμα Νηπιαγωγών») και αναπτύσσει ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων με στόχο την ανάπτυξη εκπαίδευσης εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας και την προώθηση της έρευνας σε σύνδεση με τις διεθνείς επιστημονικές εξελίξεις και τις εθνικές και κοινωνικές ανάγκες.
Οι σύγχρονες συνθήκες ζωής επιβάλλουν πρώτα απ’ όλα στους ίδιους τους/τις εκπαιδευτικούς να αντιλαμβάνονται και να προβλέπουν, να προγραμματίζουν και να οραματίζονται –για τους/τις εκπαιδευόμενους/ες- και αυτό επιδιώκει να κάνει όλο το ανθρώπινο δυναμικό του ΤΕΠΑΕ.
Πιο συγκεκριμένα, με το Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών καλύπτεται ένα σύνολο γνωστικών αντικειμένων προς πολλές και διαφορετικές επιστημονικές κατευθύνσεις που όμως θεωρούνται απαραίτητες για να συνθέσουν το πορτρέτο μιας/ενός σύγχρονης/ου επαγγελματία Προσχολικής Εκπαίδευσης και Αγωγής, με ολοκληρωμένη επιστημονική ταυτότητα αλλά πάντα στο πνεύμα των παιδαγωγικών και ανθρωπιστικών παραδόσεων.
Με τα Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών (ΜΠΣ) επιδιώκεται η επιστημονική εμβάθυνση σε εξειδικευμένα αντικείμενα στο πλαίσιο των «Επιστημών της Αγωγής» με στόχο την συνεχιζόμενη εκπαίδευση φοιτητών και φοιτητριών και τη δια βίου μάθηση εκπαιδευτικών, καθώς και την ερευνητική ανατροφοδότηση όλων.
Σε περίπτωση που εργάζεστε και χρειάζεται να προσκομίσετε στον εργοδότη σας υπηρεσιακό σημείωμα συμμετοχής σε εξέταση μαθήματος, αφού συνεννοηθείτε με τον διδάσκοντα ή την διδάσκουσα του μαθήματος για τον τρόπο με τον οποίο θα υπογράψει (πρωτότυπη ή έγκυρη ηλεκτρονική υπογραφή)
Είναι γεγονός ότι στον χώρο του ΑΠΘ για πολλά χρόνια σημειώθηκαν αξιόποινες πράξεις και συχνά έχει δημιουργηθεί ζήτημα ασφάλειας των μελών του Ιδρύματος. Όμως το πρόβλημα αυτό φαίνεται ότι έχει ήδη περιοριστεί σημαντικά με τις προσπάθειες των οργάνων του ΑΠΘ, συχνά σε συνεργασία με κοινωνικούς φορείς και φορείς υγείας της κοινότητας όπως το ΚΕΘΕΑ.